the flixerfree animeanitakuwatch tv shows onlineflixhivetv shows to watchflixerwatch anime onlinecinezonefree anime streamingzoroxmovies free onlineanitakufree tv shows streaminganitakuwatch movies free onlinemyflixerfree movie websiteanitakuwatch anime onlineflixflarewatch movies online freeanitakufree animesflixmovies online freeanitakuwatch anime freewatch anime onlinesflix tvfree online moviessflixzoroxwatch free animesflixlookmoviewatch anime freefree watch moviesflixhivewatch moviesflixerwatch anime freeanitakutv shows to watchsflixfree movie website
دوربین هامطالب آموزشیمعرفی دوربین و متعلقات

راهنمای جامع خرید دوربین DSLR، بخش سه

camera1and2_800217a-

تا کنون در بخش آموزش عکاسی مباحث بسیار متنوعی را درباره شیوه ها و ریزه کاری های عکاسی و همچنین انتخاب دوربین های مناسب برای موقعیت ها و روش های مختلف مطرح کرده ایم.

اما به گمانم اکنون وقت آن رسیده تا در یک مجموعه جامع به بررسی دوربین های دیجیتال SLR پرداخته و چگونگی خرید یک DSLR را از زیر ذره بین بگذرانیم. اگر به خاطر داشته باشید، در قسمت اول به ماهیت و انواع دوربین های دیجیتال SLR پرداخته و آنها را با یکدیگر مقایسه کردیم. بخش دوم هم مربوط به داستان سنسورها و لنزها بود. و اکنون به امکانات و کارایی دوربین های DSLR خواهیم پرداخت.

اگر شما هم به این موضوع علاقه مندید، با دومین بخش راهنمای خرید دوربین DSLR بانارنجی همراه باشید.

امکانات و کارایی دوربین های دیجیتال SLR
همانند دوربین های دیجیتال کوچک، امکانات و کارایی دوربین های DSLR هم شامل دامنه وسیعی از محصولات می شود. در اینجا به برخی از مهم ترین مواردی می پردازیم که باعث تفاوت عمده میان مدلهای مختلف می شوند.
رزولوشن
رده پایین: ۱۲ مگاپیکسل
رده بالا: ۲۴ مگاپیکسل
سرعت عکاسی:
رده پایین: ۲ تا ۵ فریم بر ثانیه
رده بالا: ۱۳ فریم بر ثانیه
عکاسی متوالی:
رده پایین: ۴ عکس تا بی نهایت
رده بالا: ۷ عکس تا بینهایت
سرعت فوکوس خودکار و ردیابی سوژه:
این گزینه را به سختی می توان با اعداد سنجید، اما فاصله بسیار زیادی میان فوکوس اتوماتیک مدلهای مختلف دوربین های DSLR فعلی قابل مشاهده است. به خصوص هنگامی که صحبت از ردیابی سوژه های متحرک به میان می آید. و بدون شک دوربین های حرفه ای ویژه ورزش و اخبار در این میان بهترین کارایی را دارند.
استحکام:
این مورد هم به سختی قابل سنجش عددی است، اما یکی دیگر از زمینه هایی است که میان دوربین های رده پایین موجود و دوربین های میان و بالا رده (که بیشتر برای عکاسی خبری و ورزشی به کار می روند) تفاوت بسیاری وجود دارد. به گونه ای که برخی مدلها حتی در برابر رطوبت و گرد و خاک هم مقاومند و از مواد اولیه بسیار مقاومی تولید می شوند.
پوشش نمایاب – بزرگ نمایی موثر
رده پایین: ۹۵ درصد یا کمتر از کل صحنه – کمتر از ۰٫۵۸x
رده بالا: ۱۰۰ درصد –  ۰٫۵۸x یا بالاتر
بزرگ نمایی موثر یک نمایاب، میزان زوم اپتیکالی است که برای حل مشکل ضریب فاصله کانونی اعمال می شود. برای مثال، در یک DSLR با بزرگ نمایی اپتیکال ۰٫۹۴x و ضریب فاصله کانونی ۱٫۵x (سنسورهای APS-C) این عدد ۰٫۹۴*۱٫۵= ۰٫۶۳ خواهد بود. به همین دلیل بزرگ نمایی موثر دوربین های بدون آینه معمولا بالاتر از یک است تا ضریب فاصله کانونی ۲x سنسور کوچک شان را جبران کنند.
به طور کلی هر چه بزرگ نمایی موثر و میزان پوشش نمایاب اعداد بزرگتری باشند، بهتر است.
مدت زمان جابجایی میان حالت پیش نمایش و آماده به کار دوربین:
رده پایین: ۱ تا ۶ ثانیه تاخیر
رده بالا: تقریبا آنی
نمایش اطلاعات در نمایاب
بسیار متفاوت است. هر چه اطلاعات بیشتری را در پنجره نمایاب ببینید، کمتر لازم است که برای اطلاع از تنظیمات، سر خود را از دوربین فاصله دهید. و این گونه عکاسی سریعتری خواهید داشت.
کیفیت سیستم تعادل سفیدی (white-balance ) خودکار
هیچ یک از دوربین های فعلی بی نقص نیستند. اما یک مدل خوب و مناسب می تواند در عکاسی های با فرمت JPEG، وقت بسیاری را صرفه جویی کرده و شما را با مشکلات بسیار کمتری روبرو کند. افرادی که معمولا با فرمت RAW عکاسی می کنند، این امکان را به شما می دهند که در نرم افزارهای ویرایش عکس و پس از اتمام عکاسی، تنظیمات وایت بالانس لازم را انجام دهید.
ارگونومیک
اندازه گیری کمیتی این یکی غیر ممکن است. و بخش مهمی از آن به تجربه کاربری شخصی بر می گردد. اما برای یک عکاسی موثر و با کیفیت، کاملا حیاتی است. پیشنهاد: قبل از خرید هر دوربینی، آن را امتحان کنید.
لرزشگیر تصویر
بر روی لنز بهتر است یا درون بدنه؟ با احترام به آخرین محصولات تولیدی و یافته های شرکت های عظیم دوربین ساز، هر دو به خوبی پاسخ می دهند. لرزشگیر اپتیکال یک مزیت است که به شما اجازه می دهد لرزشهای مختلف دست و عوامل دیگر را هنگام عکاسی حذف نمایید و تصاویری شفاف و واضح داشته باشید.
این موضوع هنگام عکاسی با فاصله های کانونی بیش از ۳۰۰ میلیمتر و از فاصله دور، بسیار حیاتی است و خود را بهتر نشان می دهد. البته گنجاندن این تکنولوژی درون لنز، باعث می شود قیمت تمام شده لنزها بسیار بیشتر شود. و از سوی دیگر لرزشگیر مکانیکی (با حرکت سنسور) درون بدنه به خوبی با تمامی لنزهای قابل نصب روی دوربین کار می کند. و اینگونه شما راه حلی طولانی مدت و ارزان تر خواهید داشت.
ضبط ویدیو
رده پایین: ضبط ویدیوهای ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسلی با سرعت ۲۴ یا ۳۰ فریم بر ثانیه
رده بالا: ضبط ویدیوهای ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی با سرعت ۳۰ تا ۶۰ فریم در ثانیه با کیفیت H.264 در فرمت های MPEG-4 یا MOV کویک تایم. با امکان کنترل دستی سرعت شاتر و دیافراگم.
کدام دوربین دیجیتال SLR برای من مناسب است؟
عکاسی تفریحی
من به دنبال تجربه عکاسی به عنوان یک عادت سرگرم کننده هستم، اما آنقدر جدی به موضوع نگاه می کنم که به دنبال خرید یک دوربین DSLR و چند لنز باشم.
من بخشی از زمانم را به طور اختصاصی برای عکاسی کنار گذارده ام، به خصوص هنگامی که در سفر هستم. برخی اوقات در مهمانی ها از ژست های جالب میهمانان و اقوام عکس می گیرم و صدها عکس هم از طبیعت، حیوانات و کودکان دور و اطراف دارم.
گاهی اوقات به کنفرانس ها و برنامه های آموزشی عکاسی هم سری می زنم. هر وقت هم که امکانش فراهم باشد، عکس های خوبم را در اندازه ۴۰ در ۶۰ یا کمی بزرگتر چاپ کرده و به دیوار می زنم.

دانشجویان
من در رشته عکاسی تحصیل می کنم و به طور جدی آن را به عنوان شغلی بلندمدت در نظر دارم. من سعی دارم سبک ها و ترکیب بندی های بسیار متفاوتی را تجربه کنم: هنرهای زیبا، عکاسی خبری یا فوتوژورنالیسم، عکاسی تجاری، پرتره و حتی عکاسی مراسم و جشن ها.
تا کنون برخی عکس های من در مجلات و روزنامه ها منتشر شده اند و همیشه دوست دارم آنها را آنقدر که بودجه ام اجازه دهد، در اندازه بزرگ چاپ کنم.

عکاسان خبری، ورزشی و حوادث
من یک عکاس حرفه ای (یا آماتور پیگیر و جدی) خبرهای داغ و اتفاقات روز هستم. که این موارد می تواند درباره مسائل دانشکده یا ورزش حرفه ای باشد. یا حتی مواردی چون مسابقات، فعالیت ها لیگ های حرفه ای را در بر بگیرد. عکس های من معمولا در مجلات و روزنامه ها منتشر شده و در اینترنت هم درج می گردند. شاید آنها را در اندازه های ۴۰ در ۶۰ سانتی متر یا کمی بزرگتر چاپ کنم.

عکاس مستندساز، سفر یا حیات وحش
من ماموریت های عکاسی ویژه مجلات را بر عهده دارم و برخی اوقات به پروژه های مستندسازی طولانی مدت، مردم و فعالیت های شان در محیط شهری، یا حیات وحش و مناظر طبیعی می پردازم. عکس های من در کتابها و نشریات تخصصی با کیفیت بالا و روی کاغذ گلاسه چاپ می شوند. گاهی هم آنها را در اندازه های بزرگ برای نمایشگاه ها و مراسم چاپ می کنم.

عکاس استودیویی، مناظر و هنرهای زیبا
من معمولا مشغول عکاسی پرتره و مد هستم. این تصاویر بیشتر برای  تبلیغات، کاتالوگها، بیلبوردهای بزرگ، یا برخی سایت های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرند. موضوعات عکاسی من بیشتر شامل مناظر و چشم اندازها، تصاویر کلوزآپ، انتزاعی و هنرهای زیبا هستند.  این تصاویر ممکن است در وب مورد استفاده قرار گیرند، در کاتالوگها چاپ شوند، یا برای تولید پوسترهای ۱ در ۲ متری جهت تبلیغات محیطی به کار روند. البته برای نمایشگاه ها هم آنها را در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر یا بزرگتر چاپ می کنم.

عکاس مراسم و عروسی
من از عروسی و دیگر مراسم و جشن ها عکس می گیرم. البته گاهی هم سراغ تیم های ورزشی جوان و محلی می روم. اغلب تصاویر من در اندازه ۲۰ در ۲۵ سانتی متر یا کوچکتر چاپ می شوند. اما گاهی اوقات لازم است آنها را به صورت پوسترهای ۵۰ در ۷۰ سانتی متری یا بزرگتر هم چاپ کنم. من به یک راهکار سریع در مکان های مختلف نیاز دارم تا به ارائه خدمت به شرکت کنندگان در مراسم بپردازم.

امیدواریم تا به اینجا، راهنمای خرید دوربین DSLR برای شما مفید و کارآمد باشد. در مطلب بعدی و آخرین قسمت این مجموعه به معرفی فرمت های مختلف ذخیره تصویر، و برخی ابزارهای جانبی ضروری خواهیم پرداخت.

اگر از اين نوشته لذت برديد براي رفع خستگي ما ، يک فنجان قهوه مهمانمان کنيد!

منبع: نارنجی


[ads2]
کسب درآمد سریع و آسان از اینترنت!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function imagecreate() in /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-content/plugins/captcha-code-authentication/wpCaptcha.php:506 Stack trace: #0 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-content/plugins/captcha-code-authentication/wpCaptcha.php(330): WP_Captcha_Code::generate_captcha_image() #1 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(324): WP_Captcha_Code::captcha_comment_form() #2 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters() #3 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action() #4 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-includes/comment-template.php(2819): do_action() #5 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-content/themes/jannah/comments.php(59): comment_form() #6 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-includes/comment-template.php(1619): require('/home/linkto/do...') #7 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/functions/post-actions.php(449): comments_template() #8 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(324): tie_post_comments() #9 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters() #10 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action() #11 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-content/themes/jannah-child/templates/single-post/content.php(311): do_action() #12 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-content/themes/jannah/framework/classes/class-tielabs-helper.php(119): include('/home/linkto/do...') #13 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-content/themes/jannah/single.php(19): TIELABS_HELPER::get_template_part() #14 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-includes/template-loader.php(112): include('/home/linkto/do...') #15 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-blog-header.php(22): require_once('/home/linkto/do...') #16 /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/index.php(5): require('/home/linkto/do...') #17 {main} thrown in /home/linkto/domains/akkaserooz.ir/public_html/wp-content/plugins/captcha-code-authentication/wpCaptcha.php on line 506
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.